2017/05/04

印尼歌曲翻中:Nyanyian Harapan 希望之歌(RAN)



Hidup terkadang sulit diterka 生命有時難以預測
Akan ke mana membawa kita 將我們引領至何處?
Bila saja segala rencana 若全都是規劃好
Berjalan apa adanya 又會是何際遇?
Walau tak mudah untuk bertahan 即使忍耐並不簡單
Ku menolak kalah oleh keadaan 我拒絕對環境認輸
Meski tiada yang jamin ku di sini 在此我雖無法保證
Esok masih melihat mentari 明日還能見到陽光
Harapan takkan mati 希望不會滅亡
Ku tak sendiri 我不是獨自一人
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Sinar kan menyala 光明終將點亮
Harapan kan ada 希望終將出現
Berhentilah berputus asa 不要絕望啦
Ku pasti bisa 我一定可以
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Harapan kan datang 希望終將到來
Membawakan terang 會帶來光亮
Hidup ini sangat berarti 這生命富饒意涵
Tak ingin ku berhenti bermimpi 我不要停止作夢
Selama tali harapan terikat di hati 我心中希望之繩永遠緊繫
Tak akan ku berhenti 我不會停下腳步
Mengarungi deras hidup ini 走過生命的湍急大雨
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Sinar kan menyala 光明終將點亮
Harapan kan ada 希望終將出現
Berhentilah berputus asa 不要絕望啦
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Sinar kan menyala 光明終將點亮
Harapan kan ada 希望終將出現
Berhentilah berputus asa 不要絕望啦
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Harapan kan datang 希望終將到來
Membawakan terang 會帶來光亮
Hidup ini sangat berarti 這生命富饒意涵
Tak ingin ku berhenti bermimpi 我不要停止作夢
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Sinar kan menyala 光明終將點亮
Harapan kan ada 希望終將出現
Berhentilah berputus asa 不要絕望啦
Ku yakin pasti bisa 我確信一定可以
Percaya dalam gelap 在暗黑中堅信
Harapan kan datang 希望終將到來
Membawakan terang 會帶來光亮
Hidup ini sangat berarti 這生命富饒意涵
Marilah kita buat bermakna 讓我們來賦予意義吧
Walau hidup hanya sementara 雖然生命短暫
Ku takkan berhenti 我不會停下腳步
Ku tak ingin berhenti bermimpi 我不要停止作夢
Sinar kan menyala 讓光芒點亮
Harapan pasti ada 一定有希望
Sinar kan menyala 讓光芒點亮
Harapan pasti ada 一定有希望

沒有留言:

張貼留言